60 dagars öppet köp60 dagars öppet köp Säker onepage checkoutSäker onepage checkout Fri frakt över 500krFri frakt (Över 500kr) Butikens öppettiderButikens öppettider 019-25 04 25019 - 25 04 25

Frakt & Returer

ALLA RETURER SKICKAS TILL

Outdoor Xtrem Örebro AB
Storgatan 26
703 61 Örebro

Vid frågor ring: 019-250425

Leveransvillkor inom Sverige

Har vi produkten hemma i lager, och ordern inkommer innan kl. 16.00 på en vardag, skickar vi samma dag! I övrigt skickar vi din order nästkommanden vardag. Leveranstiden är normalt 2-3 dagar, om vi behöver beställa produkter från leverantören kan det dröja 10-14 dagar.

Fraktkostnader

Vi har avgifter från 49kr per försändelse, dock vid köp av tyngre produkter blir kostande en annan. ( otympliga och tyngre varor så som kräftburar, overaller, spön, jaktradio, stövlar, kängor m.m)

Reklamationsvillkor och ångerrätt

Det är av största vikt att du som kund ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Skulle det vara något fel i ordern, att något saknas eller är trasigt måste detta anmälas senast 7 dagar efter mottagandet av varan.

Vid reklamation skall kund kontakta Outdoor Xtrems reklamationsavdelning på telefon 019-250425, via e-post info@odx.se eller via Outdoor Xtrems hemsida www.odx.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar. Vid samtliga fall då en vara returneras till Outdoor Xtrem skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till Outdoor Xtrem bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Outdoor Xtrem har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp sig tillsänd. I de fall returärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:- + moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Outdoor Xtrem förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Outdoor Xtrem för erhållande av ett RN. Returfrakten bekostas av konsumenten. Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Om en vara är transportskadad skall Outdoor Xtrem kontaktas inom sju dagar för information om ersättning.

Retur av produkt vid fel storlek

Har kunden beställt fel storlek är det kunden som får ansvara för detta. Det vill säga Outdoor Xtrem betalar frakten av den nya varan med "rätt storlek". Kunden betalar retur frakten av produkten.

Vid en order över 500 kr, har vi skickat med en retursedel, använd denna så slipper du kostnaden för returfrakten.

Vid retur samt återköp av varor under 500 kr återbetalas ej fraktavgiften.

Outlöst försändelse

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Outdoor Xtrem, debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka Outdoor Xtrems kostnader för transport och administration.

Transportskadat gods

Om en vara från Outdoor Xtrem skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Postnord 0771-33 33 10) dock senast inom 7 dagar.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Outdoor Xtrems kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Outdoor Xtrem befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Garanti & Service

Leverantören svarar på frågan om garanti, de brukar alltid vara noga med servicemind och i 99% av fallen löser det sig för dig som kund!

Kundnöjdhet är viktigt för oss! Ring 019-25 04 25 så hjälper vi dig.

Upplever du några problem med webbsidan, låt oss veta! info@odx.se

Beställer du innan 16.00 en vardag, skickar vi samma dag!

Säkerhet & Trygghet

Outdoor Xtrem AB finns som fysisk butik i Örebro sedan 10 år tillbaka. Vi är noggranna när vi packar ditt paket och tar ansvar.

Du betalar tryggt & säkert med VISA, MasterCard, Maestro, Postförskott, Ecster faktura eller Swish mot vårat företagskonto.

Skulle du gjort en beställning, men tappat bort dig, summan eller swishnumret, kontakta oss så löser vi det! Ring 019-25 04 25 eller info@odx.se

BUTIKENS ÖPPETTIDER

Mån - Fre: 10:00 - 18:00
Lör: 10:00 - 14:00
Hitta hit

DITT KONTO

Logga In

BETALA MED

Visa Mastercard Maestro
Swish Ecster Faktura

VI LEVERERAR MED

Postnord

SOCIALA MEDIER